 |
| (фото: red-branch.com) |
Гледането на телевизия води до проблеми с вниманието
Гледането на телевизия повече от два часа дневно води до проблеми с вниманието през юношеството, сочи новозеландско изследване, цитирано от Ройтерс.
Дългосрочно изследване върху навиците на над 1000 момчета и момичета, родени между април 1972 г. и март 1973 г. в Дънедин (Нова Зеландия) е разкрило, че за деца от 5 до 11 години, които гледат телевизия средно по 2,05 ч. дневно, и за тийнейджъри от 13 до 15 години, гледащи ТВ средно по 3,1 ч. дневно, има 40% по-голям риск да развият дефицит на вниманието и хиперактивност.
Изследването е било извършено от Карл Ландхюис от Университета Отаго в Дънедин и е публикувано в сп. "Пийдиатрикс".
Децата, които като малки са гледали повече телевизия, обикновено продължават навика си и като пораснат, но дори да не го продължат, вредата вече е нанесена, казва Ландхюис.
Ученият обяснява ефекта с това, че бързата смяна на ТВ-картините прекалено силно стимулира развиващия се мозък на детето и реалността започва да му изглежда твърде скучна.
Възможно е също гледането на телевизия да замества други дейности, трениращи вниманието, като четене, спортуване и играене.
Пасивността при гледане на ТВ пък предразполага децата към пасивност и в други сфери на живота. Предишни изследвания са свързвали гледането на ТВ сред деца със затлъстяване и диабет, а изследване, публикувано също в "Пийдиатрикс", обръща внимание на продуктите с ниска хранителна стойност, рекламирани в популярните детски предавания.
www.bta.bg
|